Zarządzanie czasem kluczem do sukcesu
Post dodany przez PM · 17-01-22 · Warto wiedzieć

Zarządzanie czasem to umiejętność, którą każdy chce opanować. Nawet jeśli masz najlepsze intencje, łatwo jest wymknąć się spod kontroli. Przy stale rosnącej liście zadań, które każdego dnia musimy wykonać, zarządzanie czasem może być trudne.
Najważniejszym aspektem zarządzania czasem jest nadawanie priorytetów zadaniom i ustalanie dla nich terminów. Istnieje wiele narzędzi, które ułatwiają ten proces, oferując liczniki czasu lub przypomnienia, które można zsynchronizować z kalendarzem. Narzędzia te oferują również funkcje, takie jak blokowanie niektórych aplikacji lub witryn internetowych, dzięki czemu nie będziesz rozpraszać się, koncentrując się na zadaniu.
Jak oszczędzać czas?
Aby zaoszczędzić czas, niektóre osoby upewniają się, że mają wystarczającą ilość snu, podczas gdy inne stawiają na pierwszym miejscu swoją pracę i życie osobiste, a także życie rodzinne. Osoby te również skutecznie zarządzają swoim cyfrowym życiem, nie pozwalając, aby przecięło ich życie, pozostając na szczycie trendów w mediach społecznościowych (na przykład), będąc zorganizowanym z harmonogramami i kalendarzami, uważając na ilość informacji, które udostępniają w mediach społecznościowych (głównie w celach marketingowych celów) itp.
Powinieneś skupić się na tym, w czym jesteś najlepszy, i znaleźć sposoby na maksymalne wykorzystanie czasu.
Być może łatwiej będzie Ci poświęcić mniej czasu na zadania, które Ci się nie podobają, i zainwestować w to, w czym jesteś dobry. Na przykład, jeśli nienawidzisz pisania, ale masz oko do projektowania, skoncentruj swoją energię na projektowaniu lub jeśli jesteś dobry w jednej rzeczy, ale nie w innej, postaraj się być bardziej wydajny ze swoimi umiejętnościami. Rozważ tę radę dotyczącą zarządzania czasem w przypadku pomysłów na oszczędność czasu.
Niezależnie od tego, czy jest to za dużo pracy, za mało pracy, czy coś zupełnie innego, znalezienie właściwej równowagi jest niezbędne.
- Zacznij od celu końcowego: gdy wiesz, co chcesz osiągnąć pod koniec danego projektu lub dnia, łatwiej będzie Ci zaplanować, ile czasu zajmie Ci wykonanie tego zadania.
- Naucz się mówić „nie”: czasami odmowa może oznaczać „tak”, na przykład odpowiadanie na e-maile później niż jutro, ale zrobienie czegoś innego tego wieczoru, co może być bardziej produktywne.
A oprócz tego:
- Wyznacz jasne cele na dany dzień.
- Należy ustalić priorytety tego, co musi się najpierw wydarzyć.
- Unikaj rozpraszania uwagi.
Jak wykorzystać czas?
Istnieje wiele sposobów na bardziej produktywne wykorzystanie czasu.
Wykorzystywanie czasu na wydajną pracę jest jedną z najważniejszych umiejętności do opanowania po rozpoczęciu pracy w dowolnym biurze. Menedżerowie często mają poczucie, że po prostu nie mają wystarczająco dużo godzin w ciągu dnia.
Istnieje kilka sprytnych sposobów na zarządzanie czasem i wykonywanie większej liczby zadań przy mniejszym stresie.
Aby móc opanować swoje umiejętności zarządzania czasem, potrzebujemy odpowiedniej struktury i planu, który będzie łatwy do naśladowania. Dlatego przygotowaliśmy artykuł z kilkoma prostymi wskazówkami, które pomogą Ci zorganizować się i maksymalnie wykorzystać czas.
- Zastanów się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. Jakie są realistyczne cele?
- Zablokuj czas na każdy cel. Na przykład, jeśli chcesz nauczyć się języka, upewnij się, że każdego dnia masz blok czasu na naukę lub odświeżenie go.
- Prowadź codzienny dziennik swoich postępów i liczby godzin spędzonych na pracy nad tym celem.
- Staraj się nie być dla siebie zbyt surowym i nie porównuj się z innymi
Jak planować czas?
Wszyscy wiemy, że zarządzanie czasem ma kluczowe znaczenie dla naszej produktywności. Utrzymanie terminarza przy sobie przez cały czas może być trudne, ale oto kilka wskazówek dotyczących zarządzania czasem, które pomogą Ci pozostać na dobrej drodze.
- Miej swój kalendarz/planner w zasięgu wzroku, gdy koncentrujesz się na zadaniu. W ten sposób możesz zobaczyć, ile czasu ci zostało i czy jest miejsce na błąd.
- Planer dnia bez długopisu może nadal być pomocny. Powinieneś zapisać swoje osiągnięcia oraz wszelkie zadania lub wydarzenia, które będą ważne w najbliższej przyszłości, aby nie zapomnieć niczego ważnego, gdy przyjdzie czas na zaplanowanie zadań na następny dzień.
- Bądź świadomy, ile pracy jest nagromadzonych w ciągu dnia, aby się nie przepracować, a także upewnij się, że każde z zaplanowanych zadań ma adekwatna ilość przypisanego czasu.
Jak planowanie dnia poprawia zdolność koncentracji
Zarządzanie codziennym harmonogramem to sposób na poprawę koncentracji i skupienie się na tym, co musisz robić. Dzięki temu zmniejszysz ilość czasu spędzanego na nieważnych zadaniach i zapewnisz więcej czasu i energii na to, co jest dla Ciebie ważne. lanowanie dnia może również pomóc w utrzymaniu emocji w ryzach, zapewniając sobie przejrzystą strukturę dnia.